TARLIM : JURNAL PENDIDIKAN AGAMA ISLAM

Tarlim: a journal of Islamic education managed by an Islamic education program and published by muhammadiyah university of jember, e-ISSN: 2621-847Xp-ISSN:2615-7225.

Tarlim journal published on 2018 by the themes related to Islamic Education Learning, Islamic Education Management, Islamic Education Technology, Islamic Education Innovation, Islamic Education Strategy, Islamic Education Curriculum, Islamic Education Figures as well as Al-Qur'an and hadith related to islamic education.

published on March and September each year.

 


Journal Homepage Image

Announcements

 

CALL OF PAPER

 
EDISI MARET dan SEPTEMBER 2020  
Posted: 2019-11-01 More...
 
More Announcements...

Vol 2, No 2 (2019): TARLIM Jurnal Pendidikan Agama Islam

Pada edisi ini, jurnal TARLIM  berisi 7 artikel dari hasil penelitian dan kajian kritis. Pada edisi ini, artikel-artikel yang diterbitkan meliputi masalah-masalah dan kajian penelitian berupa dekonstruksi dikotomi, kurikulum Pendidikan pesantren, membangun kelas pendidikan Islam, pengelolaan masjid sebagai pusat Pendidikan islam, karakteristis kepemimpinan pendidikan, pengaruh media pembelajaran, dan Muhammadiyah sebagai Gerakan pendidikan.

Table of Contents

Articles

Bahar Agus Setiawan
97 - 109
Ahmad Halid
PDF
111 - 123
Muhammad Arif Faldi Jauhary, Eni Rosidah
PDF
125 - 133
Rosyida Nurul Anwar, Linda Ayu Wardani, Umiatik Vitriana
135 - 140
Nur Raisah Ulinnuha
PDF
141 - 152
Afifah Afifah
PDF
153 – 162
Syamsul Huda, Dahani Kusumawati
PDF
163 - 173